Louwman BYD en BEAT Cycling Club: perfecte match voor duurzaam NK Wielrennen

Louwman BYD en BEAT Cycling Club: perfecte match voor duurzaam NK Wielrennen

• Louwman BYD en BEAT Cycling Club streven samen naar een duurzame toekomst
  • Volledig elektrische BYD-volgwagens dragen al twee seizoenen bij aan deze visie
  • In twee jaar al ruim 8400 liter brandstof en ruim 24 ton CO2 bespaard
  • Speerpunt van organisatie NK Wielrennen 2024: duurzaamheid

Sinds 2023 is Louwman BYD partner van BEAT Cycling Club waarin beide organisaties streven naar een duurzame toekomst. BEAT Cycling Club rijdt daarom voor het tweede seizoen op rij als eerste wielerploeg ter wereld in volledig elektrische volgauto’s van BYD.

Het groenste NK Wielrennen ooit

Aanstaande zondag 23 juni vindt het NK Wielrennen 2024 plaats. De ronde die een lengte van 199 kilometer bestrijkt start dit jaar in Arnhem en zal onder andere de Posbank in Rheden passeren. De organisatie van het NK Wielrennen streeft samen met Natuurmonumenten naar ‘het groenste NK Wielrennen ooit’. Om de impact op de omgeving tot een minimum te beperken rijdt de organisatie dit jaar volledig elektrisch en worden de ploegen deze editie aangemoedigd om volledig elektrische volgauto’s in te zetten. Daarnaast worden publiek, helikopters en drones geweerd van de flanken van de Posbank om de natuur zoveel mogelijk met rust te laten.

Geert Broekhuizen (Oprichter en CEO BEAT Cycling Club) is blij dat de organisatie van het NK Wielrennen groots inzet op duurzaamheid: “De weg ligt open voor de wielerwereld om de zo nodige duurzaamheidsslag te slaan. Dat het kan bewijst BEAT Cycling Club”. BEAT Cycling Club toont namelijk al bijna twee jaar aan dat elektrisch rijden in koers mogelijk is. In deze periode heeft BEAT Cycling Club met haar elektrische wagenpark 120.000 kilometer gereden en daarmee ruim 8400 liter brandstof en 24 ton CO2 bespaard. Dat komt neer op ongeveer 15 tot 20 procent van de totale uitstoot. “Een samenwerking waar we trots op zijn, volledig in lijn met de duurzame missie en visie van BYD,” aldus Fons Nijkrake van Louwman BYD.

De elektrische missie van BYD

BYD realiseert zich dat we de planeet op een goede manier moeten doorgeven aan toekomstige generaties. Daarom focust het merk zich op geëlektrificeerde en volledig elektrisch aangedreven voertuigen. Met slimme innovaties, onder meer op het gebied van accutechnologie, maakt BYD mobiliteit steeds duurzamer. De veilige en efficiënte BYD Blade Battery zonder nikkel en kobalt is de basis van BYD’s technologie en duurzame missie om iedere beweging groener te maken. Door de heldere visie is BYD uitgegroeid tot de grootste producent van geëlektrificeerde auto’s ter wereld.

BEAT Cycling Club

BEAT is geen traditionele wielerploeg met een sponsor die de identiteit voor de club bepaalt. BEAT Cycling Club is een professionele wielerclub met een eigen naam en identiteit. Een club met een eerste team waar iedereen renner kan worden. De basis van BEAT wordt gevormd door duizenden leden en een brede partnergroep. Bij BEAT Cycling Club staat duurzaamheid op één. Zo ging het team (inlcusief materiaal) dit voorjaar per trein op trainingskamp naar Barcelona. Dit alles is onderdeel van het grotere plan: BEAT The Waste waarin een gedegen duurzaamheidsstrategie wordt opgetekend. Op weg naar een duurzamere profwielersport. Klik hier voor meer informatie.

—Einde Persbericht—

Over BYD – de grootste fabrikant van geëlektrificeerde auto’s ter wereld
BYD is een wereldwijd toonaangevende fabrikant van geëlektrificeerde voertuigen met een oorsprong in de ontwikkeling van innovatieve batterijtechnologie. De ambities van het bedrijf zijn verankerd in de naam: BYD staat voor ‘Build Your Dreams’. BYD wil de wereld minder afhankelijk maken van fossiele brandstoffen door een compleet ecosysteem voor schone energie te creëren. BYD is de grootste fabrikant van geëlektrificeerde auto’s ter wereld en ontwikkelt daarnaast andere technologische producten zoals zonnepanelen en skytrains. Sinds de oprichting in 1995 is het bedrijf uitgegroeid tot een wereldwijde marktleider met 700.000 medewerkers, meer dan 70 (productie-)vestigingen. In meer dan 70 landen rijden voertuigen van BYD. Als bedrijf dat met innovaties streeft naar een groenere wereld, is BYD opgenomen in de Fortune 500.

Over BYD Nederland
In juli 2022 maakten BYD en Louwman Group hun samenwerking bekend voor de introductie van BYD in Nederland. Als ervaren dealergroep met een sterke marktpositie verzorgt Louwman een volledig online en offline netwerk voor alle verkoop- en serviceactiviteiten van de elektrische personenauto’s van BYD. Er zijn nu zeven elektrische modellen op de Nederlandse wegen: de BYD DOLPHIN, ATTO 3, SEAL, SEAL U, HAN, TANG en de bedrijfswagen ETP3.  Dit jaar wordt de BYD SEAL U DM-i aan het productgamma toegevoegd. Voor meer informatie over BYD Nederland, ga naar www.bydauto.nl.

BYD SEAL U DM-i: slimme, ruime en luxe Plug-in Hybrid vanaf € 39.490

De ruime, comfortabele en luxe SUV maakt gebruik van BYD’s in eigen huis ontwikkelde Super Dual Mode plug-in hybride aandrijflijn, die staat voor een combinatie van aansprekende prestaties en zeer gunstige verbruik- en emissiecijfers. De ruime elektrische range (tot 80 km) en de totale gecombineerde range tot wel 1.080 km onderstrepen het efficiënte karakter. De BYD SEAL U DM-i Boost FWD is er inclusief veel luxe al voor € 39.490. De nog krachtigere, vierwielaangedreven, BYD SEAL U DM-i Design AWD is leverbaar voor € 47.230. Kleurkeuze voor zowel interieur als exterieur zijn kosteloos.

BYD en Uber werken samen om wereldwijde overgang naar EV te versnellen

BYD, ’s werelds grootste fabrikant van NEV’s, kondigt vandaag een meerjarige strategische samenwerking aan met Uber, bedoeld om 100.000 nieuwe elektrische voertuigen van BYD op het Uber-platform te brengen in belangrijke wereldwijde markten. De samenwerking start in Europa en Latijns-Amerika en biedt bestuurders naar verwachting toegang tot onder andere scherpe financieringsmogelijkheden voor BYD’s op het Uber-platform. Het Midden-Oosten, Australië en Nieuw-Zeeland zullen op een later moment volgen.

BYD kiest Ayvens als leasepartner in Nederland

BYD kiest Ayvens als full-service leasepartner voor het bieden van een whitelabel leaseaanbod onder de naam BYD Lease, voor zowel de zakelijke als de particuliere markt. Het leaseaanbod is beschikbaar via verschillende kanalen, waaronder de website bydauto.nl en de BYD-stores door het land.

Contact opnemen

Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op, zodat wij je verder kunnen helpen.

Naar Bydauto.nl

Een grootse EV-bouwer. Met de grootste dromen. Ga naar de hoofdwebsite van BYD.