• Hightech: 100% elektrische SUV perfect voor veeleisende Europese klant
  • Veilig en efficiënt: e-Platform 3.0, Blade Battery en Cell-to-Body-technologie
  • Hoge prestaties, snelladen met 230 kW
  • Ruime, dynamische en standaard rijk uitgeruste SEALION 7 begin 2025 leverbaar

BYD geeft zijn modellenoffensief extra vaart: Op de Paris Motor Show (14-20 oktober) viert de SEALION 7 zijn première. Deze elektrisch aangedreven SUV, voor één van de meest populaire Europese segmenten, valt op door een stijlvol design, hoogwaardige technologie en een perfect afgewerkt, ruim en connected interieur dat uitblinkt in bedieningsgemak. De nieuwe BYD SEALION 7 wordt begin 2025 op de Nederlandse markt verwacht.

De SEALION 7 is het achtste New Energy Vehicle (BEV & PHEV) van BYD voor de Europese markt. Hij is 4,83 meter lang en heeft een wielbasis van 2,93 meter. Daarbij zijn de prestaties van hoog niveau. Afhankelijk van de uitvoering accelereert de SEALION 7 in 4,5 seconden van 0-100 km/h en is een topsnelheid van 215 km/h mogelijk. Snelladen kan met een vermogen van maximaal 230 kW. BYD Executive Vice President Stella Li: “We hebben geconstateerd dat er binnen dit segment veel vraag is in Europa, dus we zijn zeer verheugd om de SEALION 7 in Parijs te onthullen. We zijn ervan overtuigd dat zijn mix tussen SUV Design, Blade Battery technology, range, prestaties en uitgebreide standaarduitrusting klanten in Europa zal aanspreken. De SEALION 7 laat zien dat BYD naar de Europese klant luistert en zijn line-up verder uitbreidt om klanten in ieder segment te bedienen. Dit zal key zijn in de verdere groei van BYD in Europa.”

De SUV met Ocean-design

De SEALION 7 is onder leiding van Wolfgang Egger ontworpen in BYD’s designstudio in Shenzhen. Net als de BYD DOLPHIN en SEAL, valt hij op door het Ocean-design met opvallende kenmerken als het front in X-vorm en de elegante, aflopende daklijn, die uitmondt in een subtiele ducktail-spoiler. Daarbij zijn er fraaie details als koplampen die lijken te zweven en doorlopende achterlichtunits met de nieuwste versie van de ‘waterdruppel’-verlichting. De SEALION 7 is vrijwel even lang als de BYD SEAL, maar 16 cm hoger.

Blade Battery met Cell-to-Body-integratie

De SEALION 7 maakt gebruik van het speciaal voor elektrische aandrijving ontworpen e-Platform 3.0. Alle expertise die BYD als pionier op het gebied van batterij-technologie heeft opgedaan, komt samen in de in eigen beheer ontwikkelde Blade Battery. Deze zet maatstaven op het gebied van veiligheid, prestaties, efficiency en duurzaamheid. In de Blade Battery passen meer cellen dan in een conventionele batterij. De compacte vormgeving leidt ook tot een optimaal ruimteaanbod voor passagiers en bagage.

De Blade Battery is vrij van kobalt. Hij maakt gebruik van lithium-ijzerfosfaat (LFP) als kathodemateriaal. Vergeleken met conventionele lithium-ion-batterijen biedt dit grote voordelen op het gebied van veiligheid en prestaties. Zo is de Blade Battery beter bestand tegen extreme temperaturen en temperatuurswisselingen en hij kan meer op- en ontlaadsessies doorlopen zonder verlies van capaciteit. Ook doorstaat hij de meest extreme beproeving: de nail penetration test, die de gevolgen van een ernstig ongeval simuleert.

Net als in de BYD SEAL is de Blade Battery van de SEALION 7 een integraal onderdeel van de structuur van de auto. Het accupakket is gevat in een aluminium honingraatstructuur; de bovenkant fungeert als vloer van het passagierscompartiment. Dankzij deze innovatieve en onderscheidende opzet is de SEALION 7 zeer stijf. Dit draagt bij aan het hoge niveau van veiligheid, dynamiek en comfort.

Hoge prestaties, snel laden

De BYD SEALION 7 heeft een innovatieve elektrische aandrijflijn waarbij de belangrijkste aansturingscomponenten compact in één unit zijn geïntegreerd. Ook de standaard warmtepomp draagt bij aan maximale efficiency. Vooral bij lage temperaturen benut de warmtepomp warmte van de aandrijflijn om de actieradius te optimaliseren. De BYD SEALION 7 is leverbaar in diverse uitvoeringen. De krachtigste versie heeft twee elektromotoren en intelligente vierwielaandrijving. Hij accelereert in 4,5 seconden van 0-100 km/h en haalt een topsnelheid van 215 km/h. Snelladen gaat met maximaal 230 kW.

Dynamiek

De hoge mate van stijfheid van de Cell-to-Body-technologie staat samen met het lage zwaartepunt aan de basis van het dynamische karakter van de BYD SEALION 7. De verfijnde afstemming van vering en demping versterkt dat nog eens. De vierwielaangedreven versies van de SEALION 7 maken bovendien gebruik van iTAC (Intelligent Torque Adapation Control). Dit systeem kan de aandrijfkracht afhankelijk van de omstandigheden uitermate nauwkeurig per wiel doseren. Zo wordt bijvoorbeeld het doorslippen voorkomen. Dit draagt bij aan een optimale combinatie van dynamiek en stabiliteit.

Met een lengte van 4,83 m, een wielbasis van 2,93 m (1 cm langer dan die van de BYD SEAL) en de compacte opzet van het e-Platform 3.0 inclusief het Cell-to-Body-concept biedt de SEALION 7 volop ruimte voor vijf. Ondanks de aflopende daklijn is de hoofdruimte achterin zeer royaal.

Ook in het hightech interieur vallen de vloeiende lijnen van het Ocean-design op. Dit komt zelfs in details als de deurhendels naar voren. Fraaie, hoogwaardige afwerkingsmaterialen dragen ook bij aan het luxe gevoel. Afhankelijk van de uitvoering is vegan- of nappalederen bekleding standaard. Daarbij is er keuze uit twee kleurstellingen. De SEALION 7 laat zich zien op de 90e editie van de Paris Motor Show, die plaatsvindt van 14-20 oktober. De levering van de SEALION 7 start begin 2025. Binnenkort maakt BYD de exacte specificaties en de prijzen bekend.

BYD SEAL U DM-i: slimme, ruime en luxe Plug-in Hybrid vanaf € 39.490

De ruime, comfortabele en luxe SUV maakt gebruik van BYD’s in eigen huis ontwikkelde Super Dual Mode plug-in hybride aandrijflijn, die staat voor een combinatie van aansprekende prestaties en zeer gunstige verbruik- en emissiecijfers. De ruime elektrische range (tot 80 km) en de totale gecombineerde range tot wel 1.080 km onderstrepen het efficiënte karakter. De BYD SEAL U DM-i Boost FWD is er inclusief veel luxe al voor € 39.490. De nog krachtigere, vierwielaangedreven, BYD SEAL U DM-i Design AWD is leverbaar voor € 47.230. Kleurkeuze voor zowel interieur als exterieur zijn kosteloos.

BYD en Uber werken samen om wereldwijde overgang naar EV te versnellen

BYD, ’s werelds grootste fabrikant van NEV’s, kondigt vandaag een meerjarige strategische samenwerking aan met Uber, bedoeld om 100.000 nieuwe elektrische voertuigen van BYD op het Uber-platform te brengen in belangrijke wereldwijde markten. De samenwerking start in Europa en Latijns-Amerika en biedt bestuurders naar verwachting toegang tot onder andere scherpe financieringsmogelijkheden voor BYD’s op het Uber-platform. Het Midden-Oosten, Australië en Nieuw-Zeeland zullen op een later moment volgen.

Contact opnemen

Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op, zodat wij je verder kunnen helpen.

Naar Bydauto.nl

Een grootse EV-bouwer. Met de grootste dromen. Ga naar de hoofdwebsite van BYD.